7 Mayıs 2012 Pazartesi

Bebeklerde Gaz Problemi

Genellikle yeni doğan çoğu bebekte gaz problemi yaşanıyormuş.Yaşanıyormuş diyorum zira ben yaşayarak öğrendim.Böyle şeyler yaşandığını hiç bilmiyordum.Keşke bebek sahibi olmadan önce bebek bakımı konusunda kendimi geliştirseydim, kitaplar okusaydım.Bebek doğar, çoğunlukla uyur, emer, uyanır sanırdım:)) Bir yerlerde geceler boyunca ağlayan, gaz sancısından kıvranan bebekler olgunu bilmiyorum.Nilüfer çok gazlı bir bebekti.Gazı için neler mi yaptık? İşte hepsi burda...

 * maden suyu gazı bitinceye kadar bekletilir ve emzirdikten sonra 2 çay kaşığı bebeğe verilir.
 * 1 kahve fincanı kaynar suya 1 çay kaşığı kimyon koyularak demlenmesi beklenir.2 çay kaşığı bebeğe verilir.
  * acı elma yağı karnına, ayaklarına sürülür.
  * zeytinyağı ve kimyon karıştırılarak karnına sürülür.
  * ayaklarına sıcak su torbası koyulur.
  * 1 çay kaşığı çörek otu yarım çay bardağı sıcak suyla demlenir ve bebeğe biraz verilir.
  * muskat rendelenir ve çay kaşığına koyulur.üzerine biraz anne sütünden sıkarak verebilirsiniz.
  * anne bol bol kavrulmuş çörek otu ve kimyon yese iyi olur.
  * bebeğe rezene çayı verilir.
  * zinco damla ( tamamen bitkisel) 
  * sab simpleks damla
  * metsil damla

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder